Bay Tian Yu, 2016 yılında AutoFlight’ı kurdu ve merkezi Şangay, Çin’de bulunuyor. AutoFlight, otonom uçuş ve elektrikli dikey kalkış ve iniş (eVTOL) teknolojisi ve uçak üretiminin araştırılması ve geliştirilmesi konusunda uzmanlaşmış bir havacılık teknolojisi şirketidir. AutoFlight, Münih, Almanya, Shenzhen, Çin’de araştırma ve geliştirme tesisleri kurdu, Çin genelinde çeşitli üretim tesislerine sahip ve Los Angeles, California, ABD’de bir test ve işletme merkezine sahip. Bay Tian Yu, tüketici dronlarında dünya lideri olan AutoFlight’ın öncüsü olan Yuneec’in kurucusu ve ilk olarak Haziran 2009’da uçan e-Spyder tek koltuklu elektrikli ultra hafif ve E430 iki koltuklu elektrikli ultra hafif üreticisidir.
Güvenlik ve güvenilirlik AutoFlight için en önemli önceliktir ve havacılık ürünlerine yeni malzemeler, yapay zeka, otonom teknoloji, hava teknolojisinde duyu ve kaçınma, çok yedekli uçuş kontrol sistemi, mikroelektronik, 4G ve 5G telekomünikasyon dahil olmak üzere disiplinler arası teknolojiler uygulamaktadır. çok kanallı iletişim, yer radarı destekli uzaktan kalkış ve iniş fonksiyonu ve diğer birçok teknoloji.
eVTOL V1500M prototip yolcu uçağı
AutoFlight, V1500M dört yolcu eVTOL prototip uçağını Eylül 2021’de Çin’deki bir hava fuarında tanıttı. Uçağa çeşitli haber kaynakları tarafından Refah 1 de denir. Otonom uçak, sekiz sabit VTOL pervanesi kullanılarak kentsel iniş pedlerinden iniş veya kalkışlara izin vermek için özel olarak üretildi. İleri uçuş için, uçağın yüksek kanatlı ve iki arka itici pervanesi vardır. Refah üretim modeli, V1500M prototipi üzerinde birçok farklılığa sahiptir, bu nedenle 10 VTOL pervanesi, sadece 10 VTOL pervanesi için iki bom, üç itici pervanesi ve sabit kızak iniş takımına sahiptir.
V1500M prototip eVTOL uçağı 200 km / s (124 mil / saat) seyir hızına ve 250 km (155 mil) uzun uçuş menziline sahiptir. Uçağın maksimum kalkış ağırlığı 1.500 kg’dır (3.307 lb). Mavic Air, yüksek mukavemet / düşük ağırlık oranı sağlamak için bir karbon fiber kompozit gövdeye sahiptir. Mavic ayrıca arkaya bakan iki dikey stabilizatöre sahiptir.
Bu uçak sadece aviyonik ve pervanelerin fazlalığı ile değil, aynı zamanda satın alma maliyetini, bakım maliyetini ve uçuş maliyetlerini düşük tutmak için basitleştirilmiştir. Tasarımcılar, uçağın karmaşıklığını artıran geri çekilebilir tekerlekli iniş takımlarını kullanmak yerine dört iniş pisti kullanmayı tercih ettiler. Buna ek olarak, iniş ayakları (veya payandalar), uçağın menzilini artırmaya yardımcı olacak, uçağın fiyatını düşürecek ve bakım maliyetlerini azaltacak geri çekilebilir iniş takımlarına ağırlık kazandırır.
22 Kasım 2021’de Alman yatırımcı Lukasz Gadowski’nin gelişimini desteklemek için AutoFlight’a $100M yatırım yaptığı ortaya çıktı. Şirket, yakın gelecekte bu uçak için ilk uçuşu yapmayı bekliyor.
AutoFlight, 18 Ocak 2022’de Almanya’da, sertifikasını onaylama çabalarını hızlandırmaya odaklanacak bir ekip kurduğunu açıkladı. Refah I, V1500M tabanlı bir eVTOL uçağı. Şangay merkezli eVTOL geliştiricisi, 2025 yılına kadar Refah I’i Avrupa Birliği Havacılık Güvenliği Ajansı (EASA) ile belgelendirme hedefi belirledi.
8 Haziran 2022’de Şanghay merkezli Otomatik uçuş tam ölçekli bir Refah I eVTOL uçağının tam uzunlukta bir test uçuşunun videosunu paylaştı. Yaklaşık sekiz dakika süren video, kalkış, uçuş ve iniş sırasında mürettebatsız bir Refah I gösterir ve uçağın dikey ve yatay uçuş arasında geçiş yeteneğini gösterir. Uçuş 2 Haziran’da gerçekleşti ve 14 km’den (8,9 mil) üzerinde uçan ve 172 km / s maksimum hıza ulaşan Refah I’i içeriyordu.
2 Mart 2023’te AutoFlight, yalnızca pil gücü kullanarak en uzun eVTOL uçak uçuşu için dünya rekoru kırdıklarını iddia etti. Uzaktan kumanda edilen test uçuşu, 23 Şubat 2023 tarihinde şirketin test uçuş tesisinde Almanya’nın Augsburgh kentinde gerçekleşti. Şirket, bu önemli uçuşun AutoFlight’ın 2025 yılında Avrupa Birliği Havacılık Güvenliği Ajansı (EASA) tipi sertifika almasına yardımcı olacağını belirtti. Uçuş ayrıca uçağın 200 km / s (124 mil / saat) hızda gidebileceğini ve 250 km (155 mil) menzile sahip olduğunu kanıtladı. Şirket, üretim uçaklarının $150.000,00 USD civarında fiyatlandırılmasını bekliyor ve Çin’de üretilecek.
Özellikler:
Uçak tipi: Yolcu eVTOL prototip uçağı
Pilotluk: Otonom
Kapasite: 4 yolcu
Seyir hızı: 200 km / s (124 mil / saat)
Menzil: 250 km (155 mil)
Uçuş Süresi: Bilinmiyor
Maksimum kalkış ağırlığı: 1.500 kg (3.307 lb)
Pervaneler: 10 pervane (sadece 8 VTOL pervane ve 2 itici pervane)
Elektrik Motorları: 10 elektrik motoru
Güç kaynağı: Piller
Gövde: Karbon fiber kompozit
Pencereler: Yolcuların muhteşem manzaraları için geniş yan pencereler
Kanatlar: İki bomlu 1 yüksek kanat
Kuyruk: İki arka ventral yüzgeçli ikiz bom
İniş takımı: 4 sabit iniş takımı dikmesi
Güvenlik özellikleri: Dağıtılmış Elektrikli Tahrik (DEP), yolcuları ve / veya kargoları için yedeklilik yoluyla güvenlik sağlar. DEP, uçakta birden fazla pervaneye (veya kanallı fanlara) ve motorlara sahip olmak anlamına gelir, böylece bir veya daha fazla pervane (kanallı fan) veya motor arızalanırsa, diğer çalışan pervaneler (veya kanallı fanlar) ve motorlar uçağı güvenli bir şekilde inebilir.
Bir yanıt yazın